Keblinger

Keblinger

WAKTU YANG SESUAI UNTUK MULA MAKAN MAAJUN ANGGUN BISTARI (MAB)

| Sunday, February 19, 2012
Bilakah waktu terbaik untuk anda yang baru nak mula makan MAB?

Untuk mula makan MAB seelok-eloknya start pada hari ke 3 @ 4 period. Maknanya semasa period hari yang ke 3 @ 4. Ini bertujuan untuk memudahkan MAB adjust waktu period kita. Katalah period dah hari ke 4 kemudian bile makan MAB 21 bji selama 21 hari, jadi hari terakhir makan dah masuk hari ke 25 period dan tiba masa untuk cycle period yang baru.. kalu tak ikut hari ke 3 @ 4 nanti bile mula makan saja MAB dah period balik.

Bagi mereka yang kitaran periodnya tidak normal, tak datang period langsung, 2,3 bulan sekali baru datang, anda perlu mula mkan MAB bila-bila masa bila dapat MAB boleh terus makan, tidak perlu tungggu period. Untuk kes ini, MAB akan ambil masa untuk adjust period bagi normal semula.

Bagi mereka yang bermasalah period tak teratur atau ada ambil injection/pil perancang period akan sedikit kelam kabut pada permulaan makan MAB. Ada kes hingga sebulan datang 2kali period, ada yang period berterusan on n off 2 bulan, ada juga yang tak period langsung sampai 2 ke 3 bln.. Anda jangan risau kerana ianya normal, nanti bile dah serasi dengan MAB Insya Allah masalah ini dapat diatasi.

Bagi yang baru lepas bersalin samada secara normal atau pembedahan, anda perlu makan pada hari ke-44 selepas bersalin.

Cara makan ini boleh diamalkan oleh semua wanita samada belum berkahwin, yang ingin merancang atau sebagai ikhtiar untuk mengandung.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 Maajun Anggun Bistari