Keblinger

Keblinger

MAB FAKE

| Friday, October 21, 2016
MAB FAKE


Pada masa ini telah wujud MAB FAKE oleh manusia yg tidak bertanggungjawab, mencari rezeki secara tidak berkat, menyalah guna Harta Intelek MAB untuk mendapat keuntungan.

ZPR ambil maklum hal ini. Untuk makluman MAB yg ori adalah botol yg mengandungi cop pada bawah botol dengan perkataan ZAI PERMAI  MAB. Botol MAB FAKE lebih tinggi dari MAB ori. Stiker MAB FAKE serupa MAB ori

MAB FAKE pula telah menciplak stiker MAB tetapi dapat dikesan mengguna botol yg tidak bercop.

Berhati2 dgn pihak yg tidak bertanggungjawab ini mengedarkan MAB FAKE.

Pihak ZPR tidak bertanggungjawab bagi pengguna yg telah membeli MAB FAKE. Kesahihan mercury atau steroid tiada jaminan ZPR bagi MAB FAKE.

Pihak ZPR menegaskan bahawa betapa bahayanya mercury. Garis selamat mercury adalah 1 ppm ( one in part per million @ 1 dlm sejuta @ 1: 1,000,000). Bermaksud dalam sejuta unit, kebarangkslian ada mercury adalah 1 unit sahaja. KKM telah meletakkan garis selamat utk produk di Malaysia adalah 0.5 ppm. MAB keluar ZPR adalah 0.3 ppm. Nilai dibawah 0.3 ppm dikategori sebagai ND ( Not Detected) iaitu tidak wujud mercury.

Gambaran betapa bahaya mercury, jika satu termometer penyukat suhu dipatah dan di campak dlm tasik yg air bertakung, maka air tasik itu sudah tidak selamat utk mandi apatah lg utk minum.

Mercury adalah racun. Jika berada dlm badan ia akan menekan sel terkecil iatu atom. Sel yg berada dlm tekanan lama ia menjadi tidak normal. Sel akan mati setiap hari dan sel baru akan tumbuh. Apabila sel tumbuh lebih dari yg mati itulah permulaan kanser terjadi. Apabila sel tumbuh terlalu banyak dari yg mati maka berlakulah kanser tahap tinggi, stage 3 hingga 4. Pada tahap ini antibodi lumpuh maka bakteria akan menyerang sel menyebab jangkitan kuman dan bernanah. Tahap ini sukar utk mengubat lagi.

MORAL STORY adalah untuk memberi pengetahuan betapa pentingnya mendapat MAB yg ori keluaran ZPR. MAB FAKE tidak dapat disahkan kandungan nercury dan steroid.

Sayangi kesihatan anda. JAUHI MAB FAKE manusia yg tidak bertanggungjawab.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 Maajun Anggun Bistari