Keblinger

Keblinger

Pantang larang MAB

| Wednesday, May 23, 2012
MAB ade pantang jugak ke?

Ade... Mab pun ade pantang larangnya..

MAB ni panas sbbnya MAB diperbuat daripada herba-herba semula jadi seperti manjakani, senduduk, kacip fatimah, habbatus sauda, rempah ratus, serapat dan juga inai. So, MAB tidak boleh di makan bersama-sama dengan ubat atau produk-produk kesihatan lain yang mengandungi herba.

Kenapa? sbbnya..

MAB tidak dapat bertindak balas dengan baik dengan erti kata lainnya.. MAB kurang berkesan dan tidak dapat menjalankan fungsinya sebagai perancang keluarga disebabkan kandungan herba MAB berlawan dengan herba dari produk lain.. MAB akan menjadi lemah. So, sy sebagai pengguna dan juga pengedar MAB menasihatkan pengguna-pengguna MAB agar tidak mengamalkan MAB serentak atau bersama-sama dengan produk lain yang memang diketahui ade mengandungi herba.

Antara contoh-contoh yang dapat sy kongsi seperti madu, jus perawan, jamu mak dara dan semua jenis jamu @ maajun, payuda, produk kesihatan yang mengandungi kolagen, minuman kacip fatimah dan sewaktu dengannya. Untuk kepastian, anda perlu melihat pada kandungan @ ingredient produk samada mengandungi herba atau pun tidak.

Minuman kacip fatimah pun xboleh ke...

Boleh kalau anda sekali-sekala nak minum minuman yang mengandungi kacip fatimah tetapi tidak digalakkan minum setiap hari bersama-sama dengan MAB. Seperti yang kita ketahui, di dalam MAB juga mengandungi herba kacip fatimah...


16 comments:

{ Fairus Fuzi } at: March 20, 2013 at 9:04 PM said...

boleh kah mab di ambil dengan supplement shaklee? tp berlainan waktu makan.

{ admin } at: March 21, 2013 at 5:49 PM said...

MAB boleh ambil bersama dengan supplement shaklee kecuali Alfafa. MAB tak boleh campur dengan apa2 produk yang ada kandungan herba sbb boleh ganggu period dan waktu subur. Alfafa tak boleh campur dengan MAB sebab nanti mab tidak berfungsi.

{ suri solehah } at: July 28, 2013 at 1:22 AM said...

Salam,kalau supplement spt vitamin yg megandungi kalogen mcmana?tak bulih amil juga ye

{ Genive } at: August 1, 2013 at 4:48 PM said...

boleh ka kalau masih menyusukan anak?

{ Unknown } at: August 19, 2013 at 8:35 AM said...

alfalfa bis xpe ke xamik alfalfa jika mik mab..sm ke function mab n alfalfa?tq

{ admin } at: August 22, 2013 at 5:33 PM said...

sis suri solehah..supplement yang xde herba mcm herba yang ade dlm MAB blh mkn.. spt vitamin n kolagen. Tp kolagen yg sis ambil tu kne pastikan xde kacip fatimah, manjakani, serapat, dll.

{ admin } at: August 22, 2013 at 5:39 PM said...

sis Genive.. menyusu anak blh mkn MAB tp kne minum byk air terutama air suam sbb MAB terdiri dari herba-herba yang panas.

{ admin } at: August 22, 2013 at 6:00 PM said...

sis noorlaila mohamed zin..Alfalfa (Medicago sativa) termasuk dalam keluarga kacang-kacang dan telah digunakan sebagai ubat herba sejak berabad-abad dalam pengubatan tradisional Cina dan ayurveda. Antara fungsi dia mengurangi gejala menopause kerana sebagian zat dalam alfalfa bertindak seperti estrogen. MAB pun terdiri drpd herba2 semulajadi. So pengamal MAB TIDAK DIGALAKKAN ambil herba bersama-sama dgn MAB terutama sekali herba-herba yang sama mcm MAB. cth kacip fatimah, serapat, manjakani, senduduk, inai, madu, dan habbatussauda. Sbb kepanasan yang melampau dikhuatiri akan mengganggu proses tindak balas MAB sebagai perancang keluarga.

{ thesaraaz } at: September 12, 2013 at 8:14 AM said...

Kalau sy mkn produk maixara dgn MAB boleh kan...

{ ZasyAzreen } at: December 23, 2014 at 5:48 PM said...
This comment has been removed by the author.
{ Unknown } at: October 21, 2015 at 10:15 AM said...

saya mengidap myasyhenia gravis. dan saya diharuskan memakan steroid iaitu prednisolone. adakah kesan pada pengambilan MAB ni

{ Unknown } at: October 21, 2015 at 10:30 AM said...

saya mengidap myasyhenia gravis. dan saya diharuskan memakan steroid iaitu prednisolone. adakah kesan pada pengambilan MAB ni

{ Unknown } at: May 18, 2016 at 10:14 AM said...

Sy ada makan brsama jamu yusmira susut perut herba.mcm mana ya? Adakah sama ramuan nya

{ Unknown } at: May 24, 2017 at 12:43 AM said...

Saya makan mab bersama jus lentik dara boleh ke

{ Unknown } at: December 19, 2017 at 3:48 PM said...

Sya tak bole kunyah MAB tu..bolekah sya telan je sis..??

{ Unknown } at: July 21, 2018 at 11:13 PM said...

Teh hijau blh ambil ke jika mgmalkan MAB

Post a Comment

 

Copyright © 2010 Maajun Anggun Bistari