Keblinger

Keblinger

Kenapa perlu rehat seminggu selepas habis sebotol MAB?

| Monday, February 20, 2012
Pengamal MAB perlu berhenti makan MAB selama seminggu selepas habis 21 biji sebelum sambung kepada botol seterusnya. Jika hari terakhir mengambil MAB ialah hari ahad, maka mulakan botol seterusnya pada hari ahad berikutnya.

Contoh cara nak sambung botol seterusnya untuk mudah faham;

stop ahad sambung ahad,
stop isnin sambung isnin,
stop selasa sambung selasa
stop rabu sambung rabu
stop khamis sambung khamis
stop jumaat sambung jumaat
stop sabtu sambung sabtu
stop ahad sambung ahad


Bagi yang lupa makan MAB pada masa yang sepatutnya,

Samada anda makan waktu pagi mahupun malam, sekiranye terlupa makan hendaklah terus makan sebaik anda ingat. Sekiranya setiap hari anda makan jam 8 pagi, tetapi lupa nak makan 8 pagi anda kena makan apabila anda ingat. Jika anda terlupa juga nak makan sehingga waktu yang sepatutnya makan iaitu 8 pagi esoknya, anda kena makan 2 biji. 1 biji ganti yang lupa makan semalam dan 1 biji lagi untuk pagi ini.

Tidak digalakkan makan 2 biji sekali kecuali untuk lupa makan sahaja takut panas, jadi pengamal MAB perlu banyakkan minum air suam.

Pengamal MAB juga tidak digalakkan mengambil makanan yang boleh menyebabkan MAB tidak dapat memainkan peranannya seperti madu, ubat-ubat herba dan sebagainya. Seperti yang kita ketahui, MAB mengandungi herba-herba yang panas dan apabila pengamal MAB mengambil MAB serentak dengan madu atau herba-herba lain yang panas akan menyebabkan tidak balas atau keberkesanan MAB menjadi lemah..

Cara makan ini adalah khusus untuk yang ambil MAB untuk merancang atau menjarakkan keluarga. Sekiranya anda makan bukan untuk merancang, anda tidak perlu makan tepat pada waktu tetapi masih perlu berhenti rehat seminggu. Tapi anda perlu ingat dan berhati-hati kerana MAB juga boleh bertindak sebagai penyubur...Jika anda anak dara, janda, atau pun dah monopause tidak jadi masalah untuk tidak amal MAB ikut disiplin...

Pastikan anda makan tepat pada masa dan ikut disiplin makan yang betul sekiranya ingin jadikan MAB sebagai perancang keluarga. Pihak kami tidak bertanggungjawab di atas kecuaian anda.. MAB boleh memberi 99% jaminan untuk merancang keluarga tetapi 1% lagi adalah kuasa ALLAH SWT. Kita semua hanya merancang tetapi Allah SWT juga yang akan menentukannya..

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 Maajun Anggun Bistari